måndag 1 februari 2010

40 dagar efter julafton -en ovanligt lugn måndag

Happ så var det måndag igen. Denna dag har jag listat ut varför det alltid händer så mycket spännande på just mina lektioner i skolan (idag var faktiskt ett undantag). JO därför 1 vi rider alltid hästarna på måndagar då de oftast är på hugget. 2, följande hästar var med idag och ungefär samma förra veckan:
I want you, Dustin, Hissen, Theo, Kråkan, cartoon(?) och bugatti
Förra måndagen var det (jag minns inte alla men klandra mig inte) Hissen, dustin, kråkan, quizz, cartoon och anastiasia skulle egentligen varit med om inte daniella påpekat att det kanske inte var en så bra idé. I alla fall, hissen stack med mig det första han gjorde, dustin knockade philip i huvudet två gånger och alla andra utom quizz hade rätt kul med sina ryttare och hoppade rundor.
Saker jag kommer ihåg och som hänt mig sen vi började:
- När jag ramlade av räkan
- I want you bockade som satan, shit pommes.
- Dressyrspöts ände fastnade i buggans svans så han blev inte så glad snuffe
- Hissen stack
- Anastasia köttade mot melitta och träffade jice på knäet/foten
- Dubai slet sig och drog järnet när vi tömkörde honom
Minns inte fler saker just nu i alla fall

Andra spännande händelser som andra varit med om sen vi började skolan, helt i oordning.
- I want you bockade av philip första hopplektionen
- Kråkan knockade samantha i huvudet så hon fick hoppa av
- Felicia ramlade av räkan
- jennifer L ramlade av buggan 2 gånger
- hissen stack med jennifer g
- Kråkan slängde av amelie och sprang runt i ridhuset
- Dustin knockade somsagt philip två gånger
- 90% av alla som red cartoon när han hade sin "hatar-alla-färger-period" ramlade av
- Anastasia sparkade daniella i boxen
Okej nu kommer jag inte på fler just nu bara för det men kanske kommer fram efter hand

En rätt chillidillen dag somsagt och har annars bara varit på gymmet med pisa, lovisa, linnea och hos hästen. Som evelina btw ska tävla på skoltävlingen :D hihi, blir till å nöta program nu då och träna träna så vinner vi :D ska bli riktigt kul faktiskt. Fast det är B1an.. innan hatade jag lc2 för det var så mycket övergångar och trams och det var vi inge bra på alls. Så inför ponnyallsvenskan gjorde jag 100 000 övergångar per ridpass så nu sitter de som en smäck. Serpentinbågar däremot.. puh nejtack. Inte på den lillebanan. Kanske får köra intensivträning på det nu istället. Nej nog med skitsnack nu ska jag joina familjen i vardagsrummet och kolla vänner, låter som om de har väldigt kul. Mitt nya motto:
Sova bör man, annars dör man!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar