torsdag 25 februari 2010

systeryster

Jag och Hanna är väldigt olika. På väldigt många sätt. På nästan alla sätt som går. Och det har vi alltid varit.
*Hanna sov alltid som bebis, jag sov ald rig
*Hanna är blond, jag är röd/brun.
*Hanna har gröna ögon, jag har bruna
*Hanna har rätt stora fötter (no offence), jag har rätt små
*Hanna har långa, smala ben och kan äta 100kg godis utan att gå upp i vikt, inte jag
*Hanna har koll, det har inte jag
*Hanna har "var sak på sin plats", jag har alla saker på alla platser
*Hanna packar noggrannt sin väska, jag hivar ner närmsta grej och glömmer hälften
*Hanna kommer aldrig försent, jag kommer aldrig i tid
*Hanna ger upp lätt när hon blir stressad, jag ger inte upp fast jag egentligen vet att det är omöjligt
*Hanna hatar att hoppa, jag älskar att hoppa
*Hanna gillar att ha kontroll och får lite panik när hon inte har det (har blivit bättre), jag chillar mer och hoppas på det bästa
*Hanna älskar svamp, jag hatar svamp
*Hanna hatar ost, jag älskar ost
*Hanna hatar lax, jag älskar lax
*Hanna kan sova om rummet är tyst och mörkt, jag kan sova med en strålkastare i huvet och en orkester runt sängen
*Hanna tänker efter innan hon gör saker, jag tänker efteråt
*Hanna lämnar in alla lappar i tid, jag får ringa hem och kryssa i den själv sista dagen
*Hanna tjurar ihop och går iväg om hon bråkar med någon som säger saker hon inte kan svara på, jag tar till våld
*Hanna odlade 16 tomatplantor som blev ca 2 meter höga, jag dödade mina kaktusar
*Hanna är lite hemmakär, jag är hemma överallt

Vi är ovanligt olika. Vi bråkar ovanligt lite. Vi bråkar nästan aldrig. Vår relation ses nog som lite konstig. Vi är nog lite konstiga. Men sånt är det. Jag älskar dig i alla fall min lillasyster. Som nog ibland kunde varit min storasyster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar