lördag 6 februari 2010

45 dagar efter julafton- Räkna uppåt liza inte neråt!!

Kortfattat; i onsdags red jag dina i snön på ängen. Snäll var hon faktiskt lille ponnyn. Sen hängde jag med lollo på hennes träning med jaffa, duktiga var de allt och sen sov jag hos lousienfisen. I torsdags följde evelina med hem efter skolan och sen med på min träning :D sov hos mig till fredag.

Igår var det då pascha dagen, wöow! Som jag och lollo dissa :P men men vi var med på förfesten i påarp i alla fall. Även om vi mest hann fixa i ordning alla och sen var vi tvugna å dra igen. Aja. Satt på mc på knutan i typ hundra år och åt och åt. Sen fick vi för oss att vi skulle gå till pascha och heja på tjejerna i kön. Vi gick till maria kyrkan för folk sa att det låg vid den. Först gick vi ett varv,..sen gick vi ett varv till, konstaterade att det inte låg vid maria kyrkan och bestämde oss för att följa efter några dudes istället som verkade ha koll på läget. Sa hej till evvan, såg 1000 människor i kön, blev lite avundsjuka och sen tog vi bussen till röjdebäck. När vi gick på 219 och ca 20 pascha människor gått av sa lollo: "Alltså en av dem var en tjej från US som verkligen inte har NÅGOT liv och HON ska till pascha. Detta känns inte bra liza, inte ba." men men vi klarade oss ändå. Väl hemma väntade min nya mobil :D:D kan ni tänka er? Den hade redan kommit! helt otroligt. Fast den var lila och inte neonrosa men jag menar skitsamma. La oss typ,, halv sent. 2 kanske. Upp halv nio och till månsgården för å släppa ut ponnysar. Hela två ponnysar blev det :O glodde lite tv hemma och sen stack lollo.

Vid typ ja fem eller så halv sex kom evelina och vi stack till stallet. Dina var piggelini och det var mega halt i ridhuset så det gick väl inte strålande med programträningen. Så vi gick till affären istället och handlade guudis. En hel burk :D namnam.
komme hem så har pappa fixat tacos. Och mamma hade köpt en godispåse till oss. Mhihihi, inte lite godis till oss inte.

Hanna, mamma å emilia var på väla så ringer hanna "Jag får inte köpa likadana skor som dig va?".. öhh naae, då kommer vi ha likadana lila halsdukar, långa vita jackor och likadana skor..så nej dt blir nog inge bra. "Neej tänkte väl det"
kommer de hem och så säger mamma "Nu ska jag berätta, liza, hur det gick för hanna att köpa skor idag".. köpte hon likadana som mig? "Nu ska du höra,".. köpte hon likadana som mig? "Det var så här att..blablabla och så fick hon ta sånna som du hade"
Jahapp. Så nu har jag och min lillasyster likadana lila halsdukar, vita jackor och likadana stövlar. KUL. Eller som mamma säger"jag tycker det är gulligt!"
Nu var det ju så att jag hade en massa bilder att ladda upp men min telefon vill inte riktigt samarbeta med mig just nu så det får väl bli när jag lärt mig lite mer. Nattinatti

Sova bör man, annars dör man

1 kommentar:

  1. Emilia var inte med på väla xd/ hannapanna :P

    SvaraRadera