onsdag 24 februari 2010

IKEA

Yo folks, tagit hand om tre hästar denna dag. Svante, dina å champion. Det jag egentligen tycker är jobbigast med att ta hand om flera är: Fylla alla korgar hö, gå in med dinas, gå ut hämta svantes, gå in med svantes, gå ut hämta champions, gå in med champions. Och så vattnet: Fylla alla hinkar vatten. Gå ner med champions ena, gå tillbaka, gå ner med champions andra, gå tillbaka, gå bort med svantes, gå tillbaka och gå med dinas. URK. Annars är det inte så jobbigt.

Annars har jag, efter ett år i detta hus, tagit steget ut och skaffat mig en taklampa! Kan nästan inte tro det är sant. I ett år har jag levt med en ynka liten skrivbordslampa på mitt sängbord (bortsett från de första dagarna då alla delade på en gigantisk strålkastare som stod i mitten av huset). Nu kan den äntligen ägna sig åt det den var tänkt till från början; lysa på tavlorna på väggen. Fast jag kanske inte ska ta ut något i förväg. Vi har ju faktiskt inte skruvat upp den än. Och det kan ta sin lilla tid. Först tog det ett antal veckor för mig att beställa bilder från nätet. Sen när de väl kom placerade jag dem på min soffa där de stod i någon månad innan jag äntligen köpte ramar. Någon vecka efter inköpet ramade jag in dem och nu står de inramade på min soffa istället, sen någon månad tillbaka. Köpte dessutom tre ramar till idag så nu är jag nästan tvingad att hänga upp dem om jag inte vill mysa med dem i sängen.

Mamma och jag tog en fika på ikea också. Man kunde få en hel portion med massa köttbullar, potatis, sås och lingon för 16:-. Sexton kronor för en hel måltid! Men delicato bollarna, de kostade minsann 10 kronor, de är bra dyrbara de.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar