fredag 26 februari 2010

göteborg, göteborg here we come :D

Idag pyser vi till göteborg. Har packat, ätit, lånat böcker (!!), duschat, skrubbat skor, torkat skorna i torktumlaren, gjort rent torktumlaren efter skorna, glömt tvätta jackan, handlat godis och laddat kameran. Jag är fit for fight!

Tänk ändå att jag varit på biblioteket. Det är faktiskt väldigt mysigt där inne. Alltid så lugnt och tyst. Det var en lite trevligare upplevelse denna gång än sist jag var där. Sist tyckte jag det var så mysigt så jag satte mig ner och började läsa. En kvart senare kommer mamma, helt dyngsur, instormande med Peps, helt dyngsur, och säger högt i halv panik(hon kunde lika bra skrikit för det var heelt tyst på biblioteket) "Jag har ingen nyckel och jag visste inte att du skulle ut. Hantverkarna skulle va hos oss för fem minuter sen SPRING!!" öhh.. det tog ett tag för det att sjunka in. Sen gav jag henne min nyckel och hon sprang ut. Mamma lyckades därmed bryta de få reglerna biblioteket har på ca två minuter.
1. INGA hundar
2. Inget skrikande eller störande
3. Den oskrivna regeln; torka av skorna innan du går in

Sen gick jag ut.
Nej, nog med bloggandet. Ha det bra! Det ska jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar