måndag 8 februari 2010

47 dagar efter julafton

Huh?


Linnea visar sitt sanna jag

Citat av vår lärare och mentor Josefine på klassrådet, hon kan verkligen konsten att ge en klass bättre självförtroende: "Ni springer väldigt fort i staffetter och så, men mycket mer än så är ni inte."
Förra veckan sa liza; jag tror jag är inne i en Dustin/Wanten period. jag rider bara dustin, wanten, wanten, dustin. Kommer man till skolan idag och veem ska liza rida? Dustin! höhö. Aja de är i alla fall mysiga att rida båda två, lite opålitliga bara. Hela sensommaren och hösten har ettorna fått longera Dustin innan han skulle gå på måndagar och varje gång har vi tänkt (tala för dig själv liza): Varför ska vi longera honom? Det verkar ju lite onödigt..

Idag fick jag svaret. Dustin kutade järnet runt,runt,runt,runt i linan och bockade lite hit och lite dit i typ 5-10 minuter i ena varvet och sen i typ tre minuter i andra varvet. Kändes verkligen frestande att sitta upp på honom då. Eller inte. Men han skötte sig i alla fall, höll honom ganska kort bara men han är ju väldigt mysig att rida så han var rätt avslappnad ändå.

Efter skolan var det gymmet med linnea, lovisa och pisa som gällde. Cyklade i 30minuter, duktig som man är. Sen blev det väl inte mega seriös träning om man säger så.. tänk vad kul man kan ha på ett gym. Vad mycket kul man hade kunnat göra om man haft heela gymmet för sigsjälv och fått göra precis vad man ville. Fast det är ju klart, vi gör ju lite som vi vill nu också. Som linnea sa "Det ska ju vara kul att träna!". Sant, tur att vi är bra på något.
Skrittade ut en sväng på dina i snön efteråt, mysigt värre. Satte mig vid datorn nu och kände att jag blev väldigt missnöjd med en uppgift jag skickat in till en lärare igår. Gick in på datan för att kolla en gång till vad jag skrivit och upptäcker att jag inte sparat min omskrivna version. Går in på mejlen för att kolla där istället och inser att jag skickat iväg den Oomskrivna versionen..,., NOOOOO, shit. Hur kunde detta hända? Jag ändrade åsikt efter halva texten så den säger helt emot sigsjälv och i slutet står det "blablablabla" för jag lät bara händerna skriva fritt. Undrar vad pernilla tänker nu... och nu måste jag göra om allt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar