söndag 31 januari 2010

39 dagar efter julafton - I'm so happy, I'm so glad that I've got you

Är allmänt glad. Inte på det sättet så man vill springa 20 varv runt huset, bita folk i näsan eller sjunga allt man kan utan bara sådär allmänt glad. Lycklig kanske är ett bättre ord, tillfreds eller jaa.. lycklig.
Har varit en väldigt nice helg om jag får säga det själv. Badade tunnan igår och som jag även sa där i "vi är fan helt sjuka i huvudet" yes, sånt är det. Sju glada 1b:are puttrade nöjda i evelinas varma och sköna tunna (planerar helt seriöst att skaffa en å ha i vår trädgård)då evelina säger "Fredrik och hans kompis hoppade ur och sprang till kyrkan och tillbaka, helt sjukt" Alla flickor tänker samma sak: Jaaa, det gör vi! Efter lite om och men tog alla ett djupt andetag och kravlade oss över tunnekanten och ner i 20-30 cm snö. Sprang genom trädgården, hoppade över staketet, vidare över gatan, förbi kyrkan och sprang två varv i rondellen, chillade lite och kutade sen tillbaka ner i tunnan. Det var 14 minus. Fast vi hade ju mössa... och bikinis.
Lite senare kom Emelie och Maria som i princip tyckte vi var helt sjuka i huvudet men jag lovar att om de hade varit friska och på hugget hade de inte tvekat att följa med oss på en liten joggingtur i bikini. I vilket fall, vi värmde oss ett litet tag i tunnan innan alla gick upp. Alla utom jag och Tizan som bara inte kunde lämna det otroligt sköna vattnet. Ungefär som när man måste upp ur sängen på morgonen ni vet.
Tillslut kom vi i alla fall upp. Smart som man är lämnade jag min handduk ute när den var halvblöt, självklart hade den nu frusit till is.
Plattänger och sminkborstar i högsta hugg fyllde evelinas fasters hus och det var den vanliga fixar stämningen i atmosfären. Jag tycker det är riktigt kul när alla gör sig i ordning tillsammans, vet inte varför men det känns bra :) när alla väl var klara stack vi hem till mathias ett tag och sen sov jag och emma hos evelina. Evelina tog två hål till i mina öron tidigare på kvällen så jag kan säga att urvalet av sovställningar inte var särskilt stort, typ ligg på rygg. Dessutom var vi tre pers i evelinas 1 å 2o säng och jag låg i mitten så kunde inte precis sträcka ut armar eller ben om man säger så. Aja, det gick i alla fall (även om jag vaknade x antal gånger och svor över att jag inte kunde vända på mig) och vi sov enda till halv elva :P
Tog bussen hem vid ett och åkte med Dina till hugoson och red, riktigt fin var hon lilla loppan. Även om hennes träningsschema är allt annat än normalt just nu (vågar bara skritta i vårt ridhus) sen förra veckan har det varit:

tis: dressyrträning
ons: skritt
Tors: hoppträning
fre;skritt
lör;tävling
sön;skritt
mån;skritt
Tis;skritt
ons;vila
tors;hoppträning
fre;skritt
lör;skritt
söndag;hugoson

Men hon verkar trivas med det av någon anledning. Lilla inlägget, nu ska jag nog ta mig en varm dusch.
Evelina och emma leker linnea
Det mörka där uppe är faktiskt ett örhänge
Det lite högre upp gjorde sååååå hääär ont, lovar

emma och agnes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar