tisdag 5 januari 2010

12 dagar efter julafton - Grattis Tizan och Anton till er två år! :D

Lollos ponny Holger :D hihi
Moha, såg Avatar igår igen. Fortfarande lika bra fast det var på ett sätt skönt att slippa sitta på helspänn hela filmen :P det räckte med andrahands irritationen från lovisa å lollo, haha, här lever vi oss in i det helhjärtat!
Sov hos lollo och la oss typ 2 och stack till stallet nio (!) i morse. Men jaa vad gör man inte för å slippa ta bussen på jullovet. Eller kanske rättare sagt; vad gör inte lollo för att slippa ta bussen på jullovet. Var först med lollo i stallet, sen hem till henne å åt pommes med köttbullar och kollade på "flykten från hönsgården" xD och stack sen hem å fixade till Dina.
Louise fixar min farmville. Tydligen satt inte plattorna rakt..
Kvällen har först bestått av mammas tjat växlande mellan bedjande/beordrande för att få mig och min syster att spela trivial persuit (frågespel för er som inte vet)med henne. Det argumenterades livligt de första minutrarna om ifall jag skulle få barnfrågor eller inte men jag fick tillslut som jag ville -barn frågor för hela slanten. Det visade sig vara väldigt stor variation bland dem då jag lyckades få:
Från vilken serie kommer bugg, bygg och snesteg (eller vad den satans boken nu hette)? svar: Eva och Adam
Vem regisserade filmen Eva och Adam? följt av: Vem producerade filmen Eva och Adam?
KUL, 0 av 3 rätt på dem men vann gjorde jag i alla fall :D
Annars tycker jag de borde ha en mellan svårighetsgrad på frågorna. Jag menar steget från "ska man ta skydd under ett träd när det åskar?" till "Vilken konstnär menade att: Den dag jag inte är i tidningen är en dålig dag?" samt en massa annat om museér är rätt stort.
Annars händer inte mycket för mig ikväll. Kanske tar tag i migsjälv och snyggar till min blogg å hänger upp rosetterna på rummet men det är väl tveksamt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar