fredag 22 januari 2010

29 dagar efter julafton - hur går det med räkningen egentligen liza..

Så fort jag hör ordet ost vill jag bara spy och allt är min kemi lärare ingrids fel.
Sitter vi där och blandar jaa vad det nu var.. typ mjölk med citronsyra för att se hur det ändrade sig. Så när hon häller i citronsyran ser man bara hur mjölken börjar klumpa sig så det blir sånt riktigt klet, typ gammal mjölk/ost BLÄ. "Ja men om man blabla med sånt här så blir det ost väldigt snabbt. Det är så man gör. Om ni nu träffar på något spädbarn någongång så har de något i magen så när man ammat dem och de spyr lite sådär gulligt på axeln så är det i stortsett en ostkaka som kommer upp. Så om man är lite hungrig så kan man ju alltid ta sig en liten smakbit."

Nu till en helt annan sak; jag har köpt nya skor, stövlar, ! :D:D nu när bara mer än halva vintern gått.. aja. Kändes som om perioden i hannas tre-storlekar-förstora-reebook var över för denna gång. Folk började dessutom tröttna på att jag asade fötterna efter mig något förskräckligt.
Snacka om att jag har uppgraderat mig! Riktiga läderstövlar med klack och hela köret, bara att det är stövlar är en stor grej för mig. Har nog ägt sammanlagt ett par på minst tre år.. brukar köra kawasaki/sneakers året om. Men nu minsann! love'em!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar