torsdag 14 januari 2010

21 dagar efter julafton... och vem blir sjutton idag? :D kan det vara jag?

I måndags inroducerades jag för en helt ny plats för första gången. Jag var bara en av många andra som sökte sig dit för att klämma fram några svettdroppar i pannan. Det är dit man går när man känner att man kanske råkat trycka i sig lite mycket julgodis, eller kanske försöker klara nyårslöftet om att leva ett sundare liv och dra ner från 8timmars tv tittande om dagen till 6½. Stället kallas för Gym.

Nej allvarligt nu. I måndags var jag alltså på friskis och svettis. Vi lyckades komma just på den tidpunkten då alla friskisåsvettis medlemmar från förra året skulle fixa sin årsavgift -.- och missade därför vårat pass (linnea lovisa evelina som från och med nu kommer kortas ner till Nea Visa och Lina). Fan också. Vad ska vi då ta? ja men där står något qi balans.. jaa det kör vi på! Det är säkert sånt med medicinbollar å sånt..
NOOT, in kommer vi till mörker och tända ljus. Hur vi alla fyra lyckades hålla oss för skratt/skratta så tyst att ingen hörde de första tio minutrarna är det ingen som vet. Här målade och slipade vi väggar, hälsade på solen på alla möjliga vis och rodde vår lilla eka samt pausade då och då för att känna på vattnet. DET VAR RIKITIGT SKÖNT. Faktiskt, sen var man typ helt avslappnad i hela kroppen. Sen var det gymmet som gällde i drygt en timme. Duktiga vi är! Glodde lite tv hos nea och visa sen och sov där.
Igår var det friskis igen, denna gång step.. hum. Men ni ser ju ut som frågetecken! jaa,, du förstår vi begriper inte ett dugg av hur vi ska kunna hoppa och snurra som hon där framme.
jaa, sen lite gym och sen hem till flisan som sov här, du vet att vi finns här för dig<3

Väcktes av skönsången från tre pigga familjemedlemmar i morse. "Det är meningen man ska se glad ut när folk kommer in med presenter på sin födelsedag liza" sa min far till mig. jag gjorde mitt bästa! Jag fick pengar av släkten och en rakhyvel av min syster hahaha. Tack hanna, det värmde. ;)
Fick skjuts till skolan och hade anastasia på hoppningen. Känns ju bra efter emmas härliga berättelse om hur anastasia bockat rundor med henne i ridhuset i tio minuter igår och att ann står och snackar med micke om att hon ska säljas för hon är för aggressiv... Men alla överlevde lektionen, ingen skada skedd även om det kanske inte gick super duper annars.
Annars har jag fått höra födelsedagssången fem gånger idag. I morse, i matsalen, i klassrummet, på bussen av philip helt själv och till tårtan. Nice. Förövrigt var min enda önskan att alla skulle vara snälla mot mig idag vilket visade sig vara lättare sagt än gjort. Den större skillnaden var väl att efter varje slag/gliring fick jag ett "oj nej just det! Förlåt!" och en intensiv kram. Så det där med att vara snäll på din fördelsedag nea kan du bara glömma :) annars har jag haft en riktigt härlig födelsedag och det är nog rekordmånga som grattat mig så humöret är på topp! nu är det stallet som gäller. Träning ikväll på ridhuset ^^,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar