lördag 20 mars 2010

trött.


Det stinker i mitt hus. I fredags kollade veterinären på dina som var frisk å kry :D så det är bara att rida. Sen väla med linnea, lovisa och antonia och senare åkte jag och linnea hem hit. Efter typ, okej inte jättelång vänskap men väldigt intensiv och ialla fall 5 månaders kom linnea till mitt hus för första gången. Så ska vi ta ut vår "onyttiga dag i veckan" och bestämmer oss för att fixa popcorn. Jag kan villigt erkänna att jag aldrig poppat popcorn i vår inte så nya micro men ganska så jag hade ingen aning om hur länge de skulle va inne. Satte den på två minuter att börja med. Men linnea som poppat x-antal fler popcornpåsar i sitt liv än jag säger "neej, två minuter? Vi brukar ha den på fyra." Så hon skruvar upp det till fyra. Vi går ut i vardagsrummet och ska välja film. Efter ett tag säger mamma "Det luktar lite bränt." iow, nej det luktar jävligt mycket bränt.Vi pallrar oss ut i köket. Hela köket är helt rökfyllt, man ser ingenting (utan krydd)och det lukta så starkt bränt att man inte gärna ville andas. Micron är typ helt gul på insidan och popcornen såg ungefär ut som små kletiga kolbitar. NAMS.

Blev till att skura micron på insidan men det gick inte bort så den ser inte särskilt mysig ut på insidan. Lukten sitter kvar i hela huset. Vi kände inget i morse men då var vi ju immuna, nu har jag varit borta hela dagen så när man gick in genom ytterdörren: ew.

Förövrigt ojar sig alltid mina föräldrar över mina brister på kunskap inom matlagning men jag menar:

Linnea -Jag kan inte ens koka pasta. Jag minns inte.., ska man koka upp vattnet först? Det enda jag kan laga är nudlar. Då sätter jag bara på vatten i vattenkokaren, häller det över nudlarna och låter det stå ett tag. Klart!

Annars försov vi oss i morse och sen har linnea ridit dina idag medan jag fixade. Sen åkte vi till pålsjö och fixa med go cart och jojje å efter det har jag suttit barnvakt åt felix och nina. De är så snälla och rara så det gick hur bra som helst utom att jag var meega trött vid nio och de var hur pigga som helst. Nina var tilloch med fortfarande vaken när jag åkte hem. Felix däckade i soffan vid tio :P
Men nu ska jag bannemig sova. Pay&ride hemma imorgon så det blir ingen sovmorgon. Nattinatti, ha're

Sova bör man, annars dör man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar