lördag 27 mars 2010

Såhär blir det när jag inte bloggat på länge, blablablablabla

Kollade film med skolan i torsdags, pojken i randig pyamas. Fy vad jag grät... eller nej jag grät inte; jag as-bölade. Var förberedd på att gråta rejält, den var inte alls lika hemsk som jag trodde den skulle vara men jag va ju beredd på att gråta så det var precis vad jag gjorde. Usch ja. Inte hade jag evelina där heller, som annars till och med är snäppet värre än mig när det gäller att snyfta lite.
Hoppträning med Dina på kvällen och det gick så bra så :) var ju tre veckor sen sist.

Fick Dustin på hoppningen i fredags, hihi. Det var faktiskt ett bra tag sen jag red honom sist, känns det som i alla fall. Det gick helt okej får jag väl säga :) bättre på slutet men lite hackigt i början. Om jag inte hoppar ganska ofta tappar jag i stortsett hela min (lilla) förmåga att se avstånden fram till hinderna, men ja det kommer igen ganska fort. Han var snäll i alla fall och ganska framåt ändå. Jag tar för mig mer nu tror jag, inte lika mesig på de stora hästarna. Innan försökte jag typ störa de hästarna med egen vilja så lite som möjligt bara för att de inte skulle hitta på en massa skit. Men nu har de ändå bockat och skuttat lite hit och lite dit och jag har suttit kvar varje gång utom när jag ramla av hissen (peppar, peppar), vilket inte var alls hemskt. Så nu bara rider jag på och har kommit fram till att det är mycket bättre att sysselsätta dem heela tiden och verkligen rida aktivt. Då får de annat att tänka på. Okej det visste jag nog innan också men nu vågar jag göra det med. Slut på mesandet helt enkelt!

Förra veckan var annars första gången denna terminen jag fick hoppa en mer "pålitlig häst" (har bara hoppat wanten och dustin. Visst ja och hissen en gång), eller det var vad jag trodde. Canelly. Första gången jag red honom. Han sprang på sidan av första hindret två gånger och körde ner huvudet. Vi hoppade på volt så det var ju inte så att det var gott om plats. Happ, fiska upp honom igen. Kommer i trav istället, han hoppar av tidigare än mig så jag kommer efter i språnget, god forbid, så då sprang han ju iväg tjoho, med huvudet nere direkt efter hindret igen. Sen var vi påväg rakt in i väggen en gång också (vad tänkte han där liksom?) innan jag precis hann få tag på honom och styra honom till höger, ja då blir han lite lack för det och bockar istället? Tycker du det hade varit roligare att springa in i väggen då, hästkräk? Nej, men vet inte vad det var med honom. Då var jag inte jätte långt ifrån att åka av. Hoppade ju för Brittmarie så sen fick jag hoppa i trav resten av lektionen för att lugna hennes nerver :P Tror jag håller mig till dustin och wanten i fortsättningen.

Josse förresten flög av wanten. En riktig framåtvolt gjorde hon och landade på fötterna, hur prydligt som helst. Haha, fett lätt den snyggaste avsittningen jag sett och det var ju inte så att hon kasade av utan hon flög verkligen Starkt av henne att hoppa upp och hoppa klart!

Väla med Linnea och lovisa i fredags och sen var vi hos sussi på kvällen med de andra girlsen från klassen. Tror vi var 12-13 stycken som sov hos henne, fete nice! Lovet har ju börjat, vädret suger och jag käkar müsli i mina joggingbyxor. Stallet var klart elva och har ingen aning om vad jag ska göra nu. Löddeköpinge imorgon ^^

1st flygande schnauzer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar