onsdag 17 mars 2010

Glömde kameran hemma, men blir man förvånad?

Igår hade jag lite oflyt. Fast ändå lite flyt. Skulle hoppa på 219 i stan men var va mitt busskort? Hade ju just åkt 1an från ridhuset till stan. Puttsväck, fick betala för att gå på och det finns inget så surt som att betala buss för det är så jäkla dyrt, speciellt när man egentligen har ett busskort man kan åka gratis på. Hade lite sådär halv ångest eftersom busskortet ändå kostar en del och det var inte längesen jag förlängde det. Men tjingeling pling så stod 1an på ga, hoppade av 219 och på 1an som tur var hade någon gett mitt busskort till chauffören (y) glad att det finns några ärliga människor i denna värld. 219 hade såklart åkt iväg men jag köpte en glass och stod lite i solen medan jag vänta på nästa. Inte helt fel. Fixade till Dina snabbt som attan och tog sen bussen till pålsjö.


Red ut med linnea och lovisa på go cart. Hihi, mysigt och go cart var hur snäll som helst (stör mig bara på hur jag uttalar hans namn, det låter så himla töntigt ibland). I alla fall mysig ponny med enooorm skritt ^^, vi skulle ju till friskis men jaa.. neej,.. somvanligt säger linnea "Eller, så köper vi något gott på vägen hem och myser i soffan och pluggar istället" och jag menar hur lätt är det att säga nej till något sånt? Inte alls lätt. Så det var precis vad vi gjorde. Men nu ni har godisförbudet börjat for real! Helt seriöst. Vi va ialla fall lite duktiga och pluggade inför djursjukkunskap eller djurkunskap eller va det heter och sen somnade vi framför tvn somvanligt.


Denna dag har min hjärna arbetat på högvarv på matten och sen skrev jag en uppsats i fyra timmar och blev i skolan till fem. Örk. Och nu försöker jag mata in så mycket info i min skalle jag bara kan om alla virus och sjukdomar och skelett och senor och mög.


Har ingen bild på Go cart men detta var väl det närmsta jag kunde komma.

Sängen väntar.

Sova bör man, annars dör man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar