måndag 1 mars 2010

Lite piggare, lite gladare och lite fräschare

Somsagt varit i göteborg i helgen med linnea & Lovisa. Sammanlagt köpte alla vi tre: en boxskylt, en grimma, en grimskylt, en väst och ett spö. Höm.. hur gick det till? Spöt köpte jag i alla fall :D det är svart med guldfärgat glitter, love it! evelina däremot hates it och höll på att först knäcka spöt och sen slå ner mig. Tack. Men inte grinar jag för det för det är fett nice! Bara att inse.
För att snacka lite mer häst så var omhoppningen i 1,60 klassen på söndagen heeeeelt galen. Ni vet "ponny-svängar" HAH säger jag bara. Det är ingenting jämfört med de svängarna. Helt sjukt. Enda skillnaden var väl att vissa av svängarna var lite mer genomtänkta men halledag. Och när jens hoppade avled man ju nästan. Holy crap. Jessica Kürten rider fort. Hon e ball.

Lite kul saker lite kul folk sagt
Under frukosten på hotellet:
Linnea - Undrar om man kan knäcka ägg mot huvudet.
(Provar oseriöst på lovisa)
Linnea - Det kanske går
(provar lite mer seriöst men misslyckas)
Kinne - Ja då kan du ju ha det till något i alla fall
Hihihi

Under engelska lektionen:
Susanna - Jaa du förresten när börjar engelskan imorgon?
Pamela(lärare) - 10.30 hurså?
Susanna - Jo för jag blir nog lite sen till den, bara så du vet.
Pamela - Okej, hur mycket? Typ 5-10 minuter eller?
Susanna - jadu det är svårt å säga. Det blir nog ungefär 45 minuter.
Hahaha, och så sussies skånska ni vet. usch ja.
Skolan är alltså igång igen och det är inte så hemskt. Vi har det ju så bra. Red idag som alltid på måndagar. Och gissa vem? damddaradam: Wanten! hihi. Oddsen att jag skulle få honom eller dustin kändes rätt höga och jag orkade verkligen inte dustin idag så ja e gla. Det var wanten också, hur snäll som helst och riktigt duktig tycker jag. Han gjorde ingenting fast de andra hästarna hoppade runt lite grann. Duktig pojke, börjar gilla den hästen mer och mer. Fast ska kanske inte säga för mycket för då hivar han väl av mig snart.
Red dina barbacka i ridhuset. Måste ju öva min balans lite inför lördag annars kan det sluta precis hur som helst. Det kan det nog ändå. Pigg var hon ialla fall, och riktigt fin. Nu har jag precis tvättat! Duktigt va :D det är faktiskt rätt kul att tvätta. Det är så skönt när kläderna blir rena. Bara man hade sluppit vika dem efteråt. Eller kanske framförallt: Lägga in dem i garderoben.
Nej nu gnäller hanna på andra sidan väggen. Boken här kommer jag.
Ha're!
Sova bör man, annars dör man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar