torsdag 4 mars 2010

I m everything I am because you loved me

Mamma från vardagsrummet: ÅÅ OJ SHIT NEJ!! Det flög en fågel in i rutan.
tre sekunder senare: ÅÅH, NEJ LIZA KOM!!
helskotta tänkte jag, nu ligger den väl halvdöd och blodig på plattorna eller något och så kommer jag få lyfta bort den.
Men nej då hade stackars pippin landat med huvudet mellan två plankor i vår trädgårdssoffan (träffsäkert) och kom inte upp.
Mamma: Hjälp den Liza! Du måste hjälpa den!
Öhh.. jaha. Du som har haft en underlat och allt. Den enda erfarenheten jag har utan fåglar är typ när det ligger en död duva i ridhuset med inälvorna runt om kring sig som en annan fågel sitter och knaprar på. Fast det såklart, denna kan ju vara full av sjukdomar och det är ju kallt ute och mamma hade inga skor så då är det ju bäst att skicka mig.
Happ, ut i förrådet och på med handskar och puttade upp hans huvud. Lyfte upp honom på armstödet och klappade honom lite tröstande vilket säkert uppskattades. Ca en timme senare hade han flugit iväg. En ny karriär? Lizas bird rescue, det hade väl varit något? Eller kanske inte.Efter mitt lilla hjältedåd åkte jag till stallet och höll lektion för Nina. Hon och sputte hoppade 40cm i galopp idag. Stolt är jag! Nina också kan jag säga. Sen bar det av till påarp. Emelie var också där och hon å maria lagade mat. Namnam, nudlar och wook. Satte dit ben på evelinas säng och pluggade lite. Och glodde tv, nya serien vad den nu heter med courtney cox. Den var väl ganska bra, man kanske måste se några avsnitt för att komma in :)

Igår spinnade jag! (och jo linnea det heter spinnade och inte spann). Anmälde mig glatt på nätet. Kommer dit och börjar trampa lite så säger han: Ja detta är ju ett litet hårdare pass eftersom det är 75 minuter, vilket innebär att vi cyklar i 60 minuter. 60 MINUTER?! Har du tappat förståndet? Jag höll på att seriöst avlida de första tio minuterna och övervägde starkt att skita i det och gå ut. Resten av passet bråkade jag med mig själv i huvudet. "Tänk liza så skönt det hade varit att sluta nu. " "Men för helvete liza du kan väl inte bara ge upp!" jag satt i alla fall tappert på min cykel hela timmen och trampade för allt jag kunde och jag har nog aldrig svettats så mycket i hela mitt liv.
Han avslutar passet med att berätta om vasalopps spinningen. "Vilket innebär att vi börjar cykla när vasaloppet börjar och så kollar vi på det på tv. Vi kommer alltså spinna i ca 4timmar" Heh Är nog min kommentar på det. Gick in i omklädningsrummet och jag såg bokstavligt talat ut som en tomat i huvudet. Trodde inte att man kunde bli så röd, det såg verkligen inte bra ut. Kunde bara inte gå ut på stan så satt på en bänk i 20minuter för att få det att gå ner. Lyckades nästan.

Idag bara älskar jag vädret. Helt underbart. Vi har ju dessutom turen att ha det bästa klassrummet på skolan och har suttit på taket hela dagen. Djursjukhuset i morse och det är faktiskt intressant. Nu är det hoppträning som gäller och då kommer evelina å kollar, sen ska vi hem hit och kolla på min lampa. Den lyser förresten! :D Ha're.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar