onsdag 12 maj 2010

Nu äre ju så här att

storhästryttare ska alltid styla så mycket. Jag menar har ni någongång sett någon på typ tv eller så som fattat galopp från trav innan de ska börja hoppa? Skulle inte tro det va, i så fall något undantag. De ska alltid fatta från skritt. Och fattningarna blir alltid så perfekta. Hästen skulle liksom aldrig ens tänka tanken att höja huvudet en cm eller slängtrava ett par steg först, utan helt kontrollerat och oberört ska det se ut. Helst ska ryttaren bara stå i lite halv fältsits och se sig lite oberört omkring med hästen i form och bara chilla läget innan de börjar.
Om ni sen någon gång tänker "Åh, den travar! Tänk om den fattar från trav.." Tji fick du säger jag bara, för några meter senare har de gjort halt/ saktat av bara för att göra sin tjusiga skrittfattning och få alla att titta avundsjukt.
Just nu tillhör jag just den kategorin, som "stör" sig och tittar avundsjukt och ev himlar lite med ögonen. MEN när jag får storhäst, då ni! Inte ska ni tro att jag fattar ens en gång från trav. Jag ska göra det från halt, helt oberört, och sen lägga till en galopp piruett med en hand följt av byten i varje steg medan jag blundar innan jag börjar!

2 kommentarer:

  1. jahahah du e störd!! Om det bara hade varitb så lätt som det ser ut.. suuck,, Du borde titta lite mer på mig o Jaffa o se att det inte alltid är så jätt elätt fast man har storhäst xd hahah puss på dig!

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHHAHAHA Lycka till med dom planerna! xd<333

    SvaraRadera