onsdag 12 maj 2010

För er som undrar var jag fått mina mysiga å gottisälskande egenskaper ifrån, här har ni svaret!

Liza - Nu ska jag ha lite mer glass
Mamma - Ta inte allt! Jag vill också ha!
Liza - Men du åt ju igår också!
Mamma - Meh,, det var en sked!
Liza - hahaha!
Mamma - Det är ju sant! (helt seriös)

Eller; mamma står å ser huttrande ut i köket för längesen.
Mamma - Det suger just nu. Jag tycker allting bara suger just nu!
Liza - Jaha.. vadå då? (förväntar sig ett långt tal om mycket att göra på jobbet, förkyld, sjuk hund osv)
Mamma - Nej men det bara regnar å det är så kallt å... måste man säga mer?
Neej.. inte ens lite huvudvärk hade hon, men kyla kan verkligen förstöra allt!

eller:
Mamma kommer "in stormande" från ytterdörren
Mamma - Liza, nu får du ta peppe på en runda
Liza - Va? Men jag hinner inte
Mamma - Jo men nu får du göra det
Liza - Men jag ska upp å hålla lektioner nu, kunde du inte sagt det lite tidigare?
Mamma - Jaha.. jaja då får väl jag ta honom då
Liza - Vad ska du göra då?
Mamma - Jaa.. jag skulle ju ta mig en kopp thé och jaa, sen ska jag ju köra hanna på träning ikväll.

Träningen som började sju och klockan var runt tre.
Suck. Min mamma i ett nötskal, värme, gott å äta och gärna en filt eller värmd nackkudde. Fast helst alltihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar