tisdag 6 april 2010

skrubbsår och plåster

Galopperade lite med dina på stranden igår. Längesen, härligt, och dina fullkomligt älskar det så det blir fler gånger såklart!
Sen till min tabbe, den som jag bara gått å väntat på. Sprang somvanligt till bussen och sprang givetvis i grus"högen" jag så länge lyckats undvika.. switch så låg jag på marken. Flög snabbt upp på benen, snurrade ett snabbt diskret varv runt för att se så ingen såg (det är alltid riskfyllt att göra det.. visst det är pinsamt om nån ser att man ramlar, men ännu värre om de ser att man ser sig om :P) och fortsatte springa, hann med bussen preciiis.

Väl på bussen ser jag på mina handflator som givetvis är uppskrapade och täckta av jord. Liksom mitt högra byxben som det dessutom gått hål på och så mina nya rena skor :( som jag verkligen skyddat med mitt liv från allt som skulle kunnat smutsa ner dem är nu inte så rena längre. Buhu. Folk kollade lite snett, inte så konstigt. Fick ta en sväng inom hem till linnea för att tvätta stackars mina händer innan vi åkte iväg, hehe.

Sen idag i skolan så berättade jag för lollo:
Louise - Så typiskt dig Liza, du är så klumpig
Josefine (lärare) - Nej men vad har du nu tappat bort?

Haha, tack för den! Finns det någon som inte vet att jag tappar bort och glömmer saker? Tveksamt.
I alla fall köpte jag en klocka och ett par solglasögon på väla faktiskt :P jag som inte skulle ha något.. men det var så billigt!
(Den ser väldigt röd ut... men den är vääldigt rosa egentligen)
Och så kollade vi på klädställningar typ till linnea. Ungefär 100 olika sorters stänger. Så så fort jag ser en stång nu visualiserar (?)jag galgar med kläder som hänger på den. Suck.

Ingen vidare intressant dag idag. Mina lektioner börjar komma igång igen, nice! Det är kul och självklart är det inte helt fel med lite klirr i kassan. Nu blir det The Holiday.. precis som igår.. och dagen innan dess (fast då somnade jag efter 20min).. och dagen innan dess..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar