söndag 4 april 2010

äggäggägg


Åkte hem tiidigt och fixade till dina och åkte sen in till ridhuset. Agerade hästskötare åt linnea som fick två ner i omhoppningen men go cart va fin :D och de blev ändå placerade, 10e plats ...har kommit fram till att i dressyren blir ritterna bättre ju större hästarna och ryttarna är, men i hoppningen går det bannemig sämre ju större ponnyer å äldre hästar det är. Mamma, i sin tur, har tänkt till och kommit fram till att de små tänker inte så mycket, därför går det bra.
I vilket fall, sov hos linnea å lovisa på kvällen. Kollade på The Holiday som jag fått låna av hanna ÄLSKA den filmen. Fruktansvärt bra. Gråter man är det av glädje. Åh vad bra den är :D
Jag å linnea vandrade till hemmakväll å hyrde beck och seabiscuit, somnade framför tvn i vanlig ordning.
Lördag. Go cart vill inte in i transporten. Ponnykräk. Småpanik. Mellanhysteri. Kaos.
Vi höll på i mer än en timme, innan sofie kom och lastade honom på två minuter. Suck. De fick i alla några ner på banan. Lite slarv och linnea hoppade xantal hinder utan stigbyglar :P skills. Men somvanligt på d-ponny sidan var det nästan inga felfria (typ 3 av 45). Så de gick till final ändå!
Hem å åt påskmiddag med la familia (inklusive farmor, mormor å emilia). Äntligen fick jag leta påskägg, det bästa med hela påsken. Hanna hade redan tjuvstartat och letat reda på sitt. Skönt ändå för det suger när man äntligen hittar ett ägg och så bara "jag får se.. nej det är hannas" jaha...

Hanna hade därför haft lite skojj å gömt mitt påskägg som jag letade efter i ett bra tag. Fast hann inte gå igenom alla rum innan hon blev otålig och hjälpte mig :P
Var i stallet till strax innan halv elva. Badade och putsade och donade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar