fredag 4 juni 2010

I better keep on walking, keep on walking

Urk vilken dag.

Imorse och igår kväll ville min mobil inte ta emot tizans sms. Alltså svarade jag inte så då trodde inte tizan att jag var hemma. Därför körde hon till skolan utan mig i morse. Därför fick jag ta bussen 08,30 när vi skulle börja 08,30 ute hos ingela i ödåkra. Därför fick jag vänta i drygt en halvtimme på tåget på knutan. Därför fick jag vänta ytterligare tio minuter pga signal fel. Därför hoppade jag av på stationen i Ödåkra klockan tio. Därför, okej.. kanske inte därför.. men ändå, gick jag helt fel när jag skulle till Ingela. Jag litade på min magkänsla. Jag vet att den är inte mycket att lita på, men ni anar inte hur svårt det är att göra tvärtemot den. Jag följde i alla fall vägen. Typ aslångt, igenom en liten dunge som jag inbillade mig att jag kände igen och längs en aslång grusväg. Jag gick å gick å gick men kom inte fram till någonting. Tillslut ringde jag halva klassen -ingen svarade. Fick tillslut tag på ann som berättade att jag skulle tagit höger ca 50 meter från tågstationen..Jag fick mig en liten power walk på typ 45 minuter. I stekande sol.

MEN även om jag kom fram typ tjugo minuter innan lektionen var slut var det värt mödan: Jag klarade körningen bra och mitt ridbetyg var räddat! Tjoho, inget kvar i skolan nu -galet skönt.



Och såhär långt hade jag kommit på vägen som inte ledde någonstans när ann sa åt mig att vända

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar