lördag 10 juli 2010

FALSTERBO sussi, julia, emma, agnes, linnea, lovisa, karro, tizan, lollo & felicia

Jaha och så ska man blogga om falsterbo. Men vad fasiken ska man skriva? Jag har haft galet roligt och det har varit jaa.. helt underbart har det varit. Jag menar:
Innan Falsterbo
Liza - Julia du MÅSTE hänga med till falsterbo å campa i år med mina kompisar
Julia - Naa.. nej jag vet inte. Jag känner ju inte dem å blablablabla
Liza - Jo men KOM IGEN
Julia - jaja jag får väl se..
Liza - Jaa, det måste du fakstisk, de är super härliga jag lovar!
Julia - Jag får se!
I bilen påväg hem från falsterbo:
Julia - Liiizaa, jag vill inte heem! Kan vi inte bara åka hem och sen tillbaka igen? Snälla, jag vill inte hem! Vi hann ju inte ens träffa de andra idag. Åhhh varför bokade vi inte hela veckan?! uääh

Som sagt! Jag kunde nog inte varit mer nöjd. Eller jo, om vi bokat fler nätter.
Har väl sovit ungefär.. jaa.. många timmar är det då inte. I en tallskog. Utan liggunderlag. På 100 000 kottar och minst dubbelt så många barr. Med 6 pers +packning å ett 4 manna tält. Det har varit barr precis överallt. Överallt! I min saft. I min mjukost. På våra kläder. I våra väskor. Vi har svettats hela dagarna mitt i stekande sol inne på området och trampat rundor med våra sandaler i den skitiga falsterbo-jorden. Vi har inte haft ordning på en pryl. Allas saker i en enda hög. Ingen har tyckt samma som den andra. Bara en sån sak som vart vi ska sitta.
Liza - Vi kan väl sitta här mitt framför i skuggan, svalt å skönt.
Tizan - Nej men här ser man ju iiingenting. Jag tycker vi kan sitta mitt framför istället
Julia - Jaa, precis man ser ingenting och jag vill inte sitta i skuggan för det är fan kallt.
Liza - Men jag vill inte sitta i solen för det är så jävla varmt och skit i det för det viktigaste är väl att vi ser bra. Jag tycker vi sitter snett framför.
Tizan - Men man ser ju mycket bättre mitt framifrån.
Liza - Men palla gå enda dit man ser ju jätte bra här.
Julia - Jag tycker vi kan sitta iandra änden för där är det sol. Man kan ju bara kolla på skärmen om man nu vill se.
Tizan - Men nej palla det då ser man ju ingenting alls
Liza - nej vi sätter oss bara där, snett framför
Julia - men jag vill ju..
Osvosvosv... Men fy farao vad roligt vi har haft, både på campingen och på området.
Jag tycker faktiskt vi har skött oss bra mot varandra om man tänker på förutsättningarna. Längtar redan till nästa år. Och DÅ minsann blir det hela veckan, inget snack om saken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar