tisdag 1 september 2009

Tuesday it is


Aaaah, ingen kemi labb idag så vi fick sluta tolv -hallelujah!

Hade ialla fall svenska och samhälle + matte innan dess och tänkte nu dela med mig av dikten som Lovisa, Kajsa, Josefine och jag skrev på svenskalektionen (vi hade bara vissa ord vi fick använda.. lite sådär halvsvårt och rimma men har man skills så har man):


Överalltfanns solblekt sand som smekte min hand,

där jag satt på en bänk och kände vattnets stänk.

Vid skogen låg ett café, tanken på en sötsliskig hamburgare fick mig att le.

En fiskmås dök ner efter en glass och drunknade vid en hög vass.

Jag började gråta för jag ledsen kände mig, fiskmås jag tänker på dig!

Nu tycker jag vi borde festa, det gör vi ju för det mesta.

Vad hade jag gjort utan din moppe Tizh? Haha, nej skämt å sido ;D vad hade jag gjort utan dig?

1 kommentar: